SUPPORT NODIG? BEL 085 - 021 0327
SUPPORT NODIG? BEL 085 - 021 0327

Pilot

VEELGESTELDE VRAGEN

  • Wat is Park & Bike?

    Bij Park & Bike reserveer je een fiets die voor je klaar staat in de parkeergarage bij het Olympisch Stadion in Amsterdam. Na afloop betaal je een aantrekkelijk tarief voor je parkeerkosten inclusief het gebruik van de fiets.

  • In welke parkeergarage wordt Park & Bike aangeboden?

    Park & Bike wordt aangeboden in de parkeergarage onder het Olympisch Stadion in Amsterdam. Het adres is Stadionplein 44, 1076 DE Amsterdam.

  • Hoeveel kost Park & Bike?

    Bij Park & Bike betaal je een gecombineerd vast tarief voor parkeren en het gebruik van de fiets gedurende een bepaald tijdvak. De kosten hiervoor bedragen €10,- voor maximaal 4 uur, €20,- vanaf 4 uur tot maximaal 12 uur en €30,- vanaf 12 uur tot maximaal 24 uur.

  • Is Park & Bike hetzelfde als P & R?

    Nee, Park & Bike is een pilot die we samen met de parkeergarage zijn gestart en staat los van het reguliere P & R (Park & Ride) aanbod in de parkeergarage Olympisch Stadion. Voor meer info over P & R klik hier

  • Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen?

    1. Een smartphone met mobiele data.
    2. De Park & Bike App, die gedownload kan worden in de Apple Store.
    3. Een Nederlandse bankrekening voor betaling via iDEAL.

  • Is de Park & Bike App beschikbaar voor zowel iOS als Android?

    Ja. Iedereen met een geschikt iOS toestel kan de Park & Bike App downloaden in de App Store. Android gebruikers kunnen terecht in de Google Play Store.

  • Welke smartphones ondersteunen Park & Bike?

    Een telefoon met een Bluetooth low energy module en een dataverbinding is vereist om de Park & Bike App te kunnen gebruiken. De volgende smartphones zijn hiervoor geschikt: Iphone 4S en hoger / Android phones 4.3 en hoger.

  • Hoe plaats ik een reservering?

    In de App kan je een reservering maken voor Park & Bike. Kies de datum, de starttijd en eindtijd van je reservering en de App laat zien of er voldoende fietsen beschikbaar zijn.

  • Hoe lang kan ik maximaal reserveren?

    Je kan maximaal voor 24 uur een reservering maken.

  • Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

    Ja, tot 30 minuten voor aanvang van de oorspronkelijke geplande reservering kan je in de App de datum, starttijd/eindtijd van je reservering wijzigen of de hele reservering annuleren.

  • Ik moet €0,01 betalen zodra ik mijn eerste reservering heb gemaakt. Waarom?

    Op het moment dat je voor de eerste keer een reservering hebt geplaatst word je klant van Park & Bike. Ter verificatie van je registratie vragen we je om een transactie van €0,01 te voltooien via iDEAL.

  • Worden mijn betaalgegevens veilig behandeld?

    Ja, je gegevens worden veilig behandeld. Binnen de website worden je gegevens via een SSL-beveiligde omgeving, versleuteld verzonden. Kies je voor online betalen met iDeal, VISA of MasterCard, dan doe je dit veilig via de door jou bekende, beveiligde betaalomgeving van de betreffende betaalmethode. De financiële afhandeling van de orders zal geschieden door Projaxion en Adyen.

  • Is er een speciale inrit in de garage voor Park & Bike?

    Nee, je kan van de twee reguliere inritten gebruikmaken. Let op: er is een aparte inrit exclusief voor Park & Ride-parkeerders. Deze inrit mag je niet gebruiken voor Park & Bike.

  • Ik arriveer met meer mensen in de auto; kan ik meerdere fietsen meenemen?

    Helaas, op dit moment kan er per reservering maar 1 fiets worden gereserveerd. Op termijn maken we het mogelijk om meerdere fietsen te reserveren.

  • Maakt het uit welke fiets ik meeneem?

    Nee, je mag zelf een fiets uitzoeken. Open de App, scan de QR-code die op de bagagedrager van de fiets staat afgebeeld en je bent klaar om te vertrekken.

  • Hoe open en sluit ik het slot van de fiets?

    Het slot van de fiets opent zich automatisch door in de App omhoog te swipen. Voor het afsluiten van de fiets swipe je in de App omlaag en kun je vervolgens het slot handmatig afsluiten. Gebruik altijd de insteekketting om de fiets vast te zetten aan een paal of fietsenrek om diefstal te voorkomen.

  • Kan ik de fiets tussentijds op slot zetten?

    Ja, gedurende je reservering kan je onbeperkt het slot afsluiten en weer openen via de App. Je kan je reservering alleen beëindigen als je de fiets weer terug hebt gebracht naar het Olympisch Stadion.

  • Ik ben de tijd onderweg vergeten. Word ik op de hoogte gesteld hoe laat de fiets weer terug moet zijn?

    Ja, na het aanmaken van een reservering vragen we of je notificaties wilt ontvangen op je telefoon. Dertig minuten voor het einde van je reservering informeren we je dat het tijd is om terug te gaan richting het Olympisch Stadion.

  • Wat moet ik doen als mijn fiets onderweg kapot gaat?

    Parkeer de fiets in een fietsenrek en sluit het slot via de App. Daarna bel je onze helpdesk op 085 – 021 0327 voor verdere instructies.

  • Ik heb onderweg een ongeluk gehad met de fiets. Wat moet ik doen?

    Hopelijk ben je ongedeerd! In het geval er een schuldige partij bij betrokken is, bel je de politie voor het opmaken van een proces-verbaal.

  • Hoe kan ik mijn reservering beëindigen?

    Na terugkomst bij het Olympisch Stadion zet je de fiets terug in het fietsenrek en sluit je het slot via de App. Daarna kan je de reservering beëindigen in de App. Let op dat je dit niet vergeet, want anders loopt je reservering door!

  • Hoe kan ik betalen voor mijn reservering?

    Zodra je de reservering hebt beëindigd in de App ga je onderaan het scherm naar de betaling. Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar de betalingsmodule in de App. Op dit moment ondersteunen we betalingen via iDEAL of credit card.

  • Ik moet meer betalen dan het tijdvak waarvoor ik had gereserveerd. Hoe kan dat?

    Als je de fiets langer gebruikt dan het tijdvak waarvoor je deze hebt gereserveerd (maximaal 4, 12 of 24 uur) betaal je €10,- extra per overschreden tijdvak + €2,- administratiekosten.

  • Kan ik na betaling de garage gewoon verlaten?

    Nee, na betaling via de App ontvang je per e-mail een bevestiging van je Park & Bike reservering. Deze e-mail is het bewijs dat je betaling is geslaagd. Op vertoon van deze e-mail ontvang je een uitrijkaart van de loge medewerker. Voer deze uitrijkaart in en de slagboom opent automatisch.

STAAT JOUW VRAAG ER NIET TUSSEN?

NEEM DAN EVEN CONTACT MET ONS OP!

Contact faq

Park & Bike

  • Next Urban Mobility B.V.
    Burgemeester de Widtstraat 14
    3811 LV Amersfoort
  • 085 – 021 0327
  • Dagelijks van 08.30 tot 21.00
  • info@park-and-bike.nl